Followers

Monday, July 23, 2012

Salam 3 Ramadhan...

hahah nasib r sume tajuk entry dibulan Ramadhan adalah mengikut hari berpuasa..boleh??? ok la dari xde entry kan... tapi entry kali ni nak share pasal aku yang berpuasa ketika hamil ini.. dugaan? mashaallah... sangat hebat... muntah? still muntah walau tiada apa y keluar melainkan air pahit yang aku rasa sangat menyeksakan.... aku bukan merungut ok tapi sekadar berkongsi dan meluah rasa.... selera makan off... nasi off... xboleh telan pun... tapi untuk sahur kena masak fresh xboleh masuk kalu yang panas2kan jer ni.. jadinya dah 3 ramadhan ni aku memang bangun awal untuk masak...walaupun yang cincai2 jer... janji mr.hubby kata ok n berselera makan.... walaupun aku makan xbanyak tapi tetap juga kena y fresh n masak sendiri.... dah xsahur rumah mak tau..hihhi tapi berbuka masih dirumah mak sebab kakak2 semua balik kan... lagi pun memang kena buka rumah mak, kesian mak sensorang jer berbuka *ini bukan alasan tau .. kalau aku xmasak pun aku beli jer n tambah2 apa yang mak nak makan.... lagi pun bila mr.hubby keje petang sure2 jer aku pun sensorang dirumah makanya lebih afdallah berbuka dirumah mak.... tekak sekrang sangat cerewet n nafsu macam selalu tu hilang entah kemana... yang mnjadi feveret dah xteringin pun... tekak sangat memilih.. buah2an sangat berselera.. ayam xnak... sayur ok... ikan tengok keadaan ada y telan ada y x... sambal sardin pun kena garing2 kalau x xboleh makan.... even berbuka pun aku makan sikit jer...sahur pun sama... jadinya bila siang tu dahsyat sikitla rasa lapar tapi aku bertahan jer sbb macam biasa pagi aku ok jer petang baru start muntah n lembik... nasib r orang nak cakap apa pun sebab yang rasa aku, y xlarat aku, y pengsan nnti pun aku... memang masa 1st baby aku kuat n xmuntah pun n pulun semuanya tapi kan berbeza2 dugaannya... n kali ni memang sangat lain... tapi aku terima n bertahan n doa yang terbaik... kata2 org tu... biarla sampai masa korg pun akan merasa.... Allah itu Maha Adil...tapi aku masih gigih pegi terawih tau... n sedap sangat dengar suara imam tu baca surah... walaupun lama sikit tapi terleka dengan kemerduan suara imam tu.... 1st terawih baca amil sekali  n alhamdulillah aku tengok dia xberlari2 dalam masjid tu... pastu esoknya dia xnak ikut sebab kat umah nenek ada ramai sepupu dia so dia nak tinggal rumah nenek jer... so aku pegi dengan mr.hubby jer.... alhamdulillah semoga semuanya dipermudahkan...
korang dah start buat persiapan raya ker?? aku punya baju raya dah beli dah..tapi rasa macam xnak yang tu la... nanti nak cari yang lain.... kuih2 macam biasala beli jer.. 


okla aku xsempat nak snap pic lauk masak sahur, maklumla mata pun sepet jer kan subuh2 ni so aku cerita jer la... next time aku snap yer.... 
so korang yang makan sedap2 tu ingatla aku yer... selamat beribadah di bulan Ramadhan uols....


No comments:

Post a Comment

NUffnang Ads