Followers

Monday, March 5, 2012

S.E.N.Y.U.M

Senyuman adalah perkara terbaik yang perlu dilakukan dalam hidup ini...
Perkara yang simple dan percuma yang perlu dibuat..
Pengan senyuman juga akan membuat hati yang duka lara menjadi tenang...
Senyuman juga boleh buat sesiapa yang tengok menjadi terhibur...
Namun kadang kala senyuman yang terbit hanya sekarang melindungi segala keperitan yang tersimpul dihati...
Senyuman ini biasanya dapat dikesan kerana senyuman begini terbit bersama kedukaan dihati...
Senyuman manis bukan sahaja 1 sedekah tapi boleh juga menjadi racun yang berbisa kepada sesiapa yang tidak mengemarinya.......

pada aku..... senyuman aku terbit dengan keikhlasan hati....
mengikut situasi agar tidak dilabel "mengoda" atau "mengatal"...
namun aku pelik dengan segelintir manusia yang punya hati tidak semanis senyuman.....
aku tidak faham apa yang diinginkan sebenarnya......
kepada aku sering menjadi sasaran mereka2 ini....
pelik......pelik.....pelik.......
senyuman sebenarnya boleh membunuh hati suci seseorang.....
jika ianya disalah erti.....

persetankan semua anggapan buruk itu...
hakikatnya senyuman untuk diri sendiri ...
menyerlahkan kegembiraan....
menutup kedukaan....
tidak kurang juga melambatkan kedutan dan penuaan.....

kepada kau................ senyumlah kerana senyuman manis mu itu bisa meruntuhkan seluruh bangunan......

peace no war !!!


No comments:

Post a Comment

NUffnang Ads