Followers

Wednesday, June 19, 2013

....Selesai......

Alhamdulillah.....syukur masih bernafas hari ini..terima kasih Ya Allah atas semua kurniaan Mu, hanya Kau yang maha mengetahui apa yang terjadi dan Kau la yang maha mengetahui apa hikmah yang menanti...

banyak sangat cerita yang dah basi pun, tapi xsempat nak update dalam ni.. busy dengan fokus untuk assignment dan final exam.. alhamdulillah selesai Sem 2 another 2 sem lagi untuk habiskan Master..tapi bukan habis gitu2 jer...next sem aku kena prepare proposal research aku n present, the following sem pulak aku kena present full paper research aku..walaupun tgh cuti sem ni, keje2 research sedang bermula. kena buat cepat, no more last minute nnt merana diri... adoi... aku cuba yang termampu, untuk berada disini saat ini tidak pernah difikirkan. namun ini ketentuan Allah, aku hanya teruskan mengikut apa yang telah direncanakan.

apa yang aku nak update hari ni adalah :-

1) Alhamdulillah, rumah dah siap dan aku akan bermula untuk kemas2 n pindah. aku akan buat full entry masuk rumah.masih banyak barang yang perlu dimasukkan sebelum buat entry. n rasanya kenduri masuk rumah aku buat sekali dengan open house masa raya jer la, xsempat dah rasanya, ni pun lagi berapa hari jer nak puasa dah. nak jemput org datang rumah mstila rumah dah siap sedia dulu kan. ok will update later.

2) Alhamdulillah, baby aimi my princess membesar dengan sihatnya, last week dah 7 kg. keletahnya yang menyejukkan hati aku, hati panas jadi sesejuk salji bila tengokkan renungan dia. hati yang sayu terus mengalir air mata bila dia sentuh muka aku..sentuhan yang aku sendiri xtau nak describe mcm mana. hati yang gelisah rasa tenang bila peluk dia. selesa sangat. thats my princess. dah mula ketawa main dengan abg kamil. sangat sensitif , xboleh jerit2 masa main dengan dia, lembut2, xbole kasar2. thats my princess. sayang sgt adik manis dan padat ibu tu.

3) Alhamdulillah, kamil dah mula jadi abg yang terbaik untuk adik, xnak di panggil kamil, suruh panggil dia abg long, abg long sgt sweet. Ada satu hari tu, aku tengah solat, baby dalam buai, tiba2 baby nangis, cepat2 abg long lari n ayat y syahdu jer aku dgr dia pujuk adik dengan suara y lembut sgt rs aku.... "jgn nangis baby, abg ada ni.." " dah dah abg ada" ... tuhan jer yang tau, walaupun tgh solat... so sweet. syahdu lagi bila dia solat sekali dengan weols, bahagian Amin kan alfatihah tu, dia yang kuat sekali. sedap jer dengar. Syukur alhamdulillah sbb bila abah pegi masjid dia nak ikut sama. pendedahan awal untuk abg long. Semalam abg long xpegi school sbb demam n kena ambik gas sbb semput, sedih juga bila doc cakap dia dah start kena ambik inhaler y sedut2 tu aku xtu nama dia, aku xnak biasa kan dia, sedih dgr dada bbunyi bila tido. lebih baik bawa jer pegi klinik n ambik gas xnak start dengan puff sendiri. sedih tgh kamil mcm tu. Abg long dah semakin kurus..lasak main kat sekolah, kat rumah lagi dia mmg lasak tp rajin tolong aku, sangat menawan hati abg long tu. mulut pulak manis memujuk, kalau aku nk mara dia jer mula la ayat dia tu.belajar pun alhamdulillah, semua ok dah pandai menulis sikit2.. syukur dengan segala kurniaan Mu Ya Allah. sayang sangat abg long kamil ibu.

4) Alhamdulillah, semua ok tapi tunggu laa dan doa akn aku ye. minggu depan aku ada interview kenaikkan pangkat, moga dipermudahkan dan ada rezeki untuk anak2 aku. Kau yang tau apa yng terbaik utk ku. biarla apa jua kata2 dibelakang ditepi atau didepan, aku yakin kalau memang itu yang Allah tetapkan utk aku, tiada siapa yang dapat menghalang selain Allah yang Maha menentukan segalanya. biarla apa jua yang org buat pada aku, aku redha aku di nilai oleh Allah bukan di mata manusia yang banyak sangat negatif dalam hati dia. xpe cepat atau lambat pasti ada petunjuk. 

okla , hari ni nak bebel2 jer, will come out dengan entry with happy2 pic ok.. doakan yang terbaik untuk aku ye.
terima kasih semua.


No comments:

Post a Comment

NUffnang Ads