Followers

Monday, December 9, 2013

Kamil Karmila #1

Assalamualaikum..

lama xcerita hal anak2 kan, maklumla..ibunya sibuk sangat.... tapi memang ye uols, aku sibuk yang teramat, date untuk present research project makin dekat, gila xsibuk nya... dengan kawasan baru yang ditugasakan bawah jagaan aku tu lagi nak diuruskan... banyak sangat memang xsempat..hari tu busy sbb due date utk present n submit assignment.. xsangka aku dah nak final exam, n next sem adalah last sem utk master...serius xsangka...macam baru jer semalam register *ayatniakandiulangmasanakhabisbelajarnanti....

ok2 dah xmo cite benda lain, nak cite anak2 jer....

1. Ahmad Kamil Akashah a.k.a abg long

membesar bagai juara....wahh macam duta MILO jer, eheh alhamdulillah selera makan makin bertambah, tengah cuti sekolah ni dia still kena baca buku juga n buat homework yang disediakan oleh Teacher Ibu..hihi tu yang dia bengang tu sbb teacher nya Ibu..maka harusla garangnya lebih sikit, sebab bila dilayankan dia punya akal tu memang ada jer nak ngelaknya... 
contoh akal dia xnk buat latihan:-

                      a)mata kamil rasa nak pejam dah ni...
                      b) kaki kamil sakit xboleh jalan *walaupun tulis dengan tangan 
                      c)tiba2 kamil rasa nak ek ek laa ...

adoooiii penat juga tau, sbb macam2 ayat kena fikir nak tackle dia suh buat latihan... lagi best bila dia bawa buku latihan p umah pengasuh, balik2 rumah aku tengok dah siap dah setiap mukasurat yang aku dah tanda tu, pastu slumber jer dia cakap bukan kamil yang buat kakak yang buat.... terbaekkkk anak ku.... 
makin membesar ni, makin menguji..ada jer nak buat aku marah, tapi yang aku cair tu sbb pas aku mara dia pujuk aku ..adoiiiii tapi kontrol lagi mara sbb xnak dia ingt bila dia dh pujuk tu aku ok.. mulut manis ni anak bujang aku ni..... xpela kamil apa yang ibu yakin adalah, setiap anak tu ada kelebihan dan kekurangan tersendiri, ibu terima seadanya, ibu lakukan apa yang terdaya... ibu harapkan yang terbaik untuk anak2 ibu.... ibu sayang hensem boy ibu.... ^_^ 




pic ni masa aku pakaikan abg long cream sbb dia kena ulat bulu, habis naik merah2 badan dia... 

 



2. Aimi Karmila a.k.a adik embam

adik juga membesar bagai juara... sekarang adik dah 11 bulan, next month birthday adik yang pertama...aku belum plan lagi birthday party adik, ntahla xtau nak buat apa, y pasti masa tu memang free n wajib buat birthday party adik..aku akan plan dalam masa terdekat atau selepas present project aku tu, kalau xbuat besar pun adik beradik jer dah besar dah...cukupla mana y ada... atleast aku sambut walau sekadar dengan sebiji kek... wahhh ok sekarang adik ada 7 gigi, dah boleh berdiri sendiri, lepas tangan, suka buat muncung kalau cakap "busuk"...dia tau cakap abah jer..walaupun tgh nak bf, still abah juga yang dia sebut, aku ajar IBU, dia sebut ABAH... ok ibu frust... xnak kawan adik..even abg long dulu pun dia sebut ABAH dulu..sentap ok. 
sekarang adik suka baca buku abg long tapi lebih kepada koyak daripada baca.. dia suka menung depan pintu rumah sambil rambut kibar2 kena angin, drama sangat...pastu bila penat niarap dia bergolek sesuka hati..aku geram jer... adik kuat makan sangat skrg ni, suapla apa saja dia makan dengan seleranya, compared to abg long dulu sangat memilih... sekrang ni kalau suap makan sudu tu lambat jer smpai kat mulut dia, dia yng dekatkan mulut dia kat sudu..faham? bayangkanlah sendiri yer...so far alhamdulillah..aku bersyukur dengan perkembangan dia... syukur sangat...ibu sayang anje ucuk ibu ni...^_^






i love my family..terima kasih Ya Allah untuk segalanya..

3 comments:

  1. Comel anak dua2 ni. Yang adik tu tembam bam bam sangat.

    Nak exchange link boleh sebab dulu URL saya bnsyg-stories.blogspot.com
    New URL would be ayuni-stories.blogspot.com
    Let me know ye? Thank you

    ReplyDelete
  2. adik aimi semangat. geram nyer auntie...

    ReplyDelete

NUffnang Ads