Followers

Wednesday, August 17, 2016

A N A K

Aku ada 4 orang anak.. alhamdulillah.. sangat bersyukur dengan segalan pemberian Allah pada aku sekeluarga.. Anak2 aku Kamil, Karmila, Khalish dan Khalisha.. Alhamdulillah susunan yang cantik dariNya... kalau nak sembangkan pasal anak memang sampai sudah xhabis2..ada je nak dibualkan ada je nak dikenangkan..dari sebelum mengandung smpai dah keluar anak tu memang macam2 kenangan dan perkara2 menarik untuk dikenangkan.. Alhamdulillah aku dapat rasa semua tu..macam2 dugaan dan ujian ditempuh.. sungguh Ya Allah aku bersyukur dengan segalanya...

Zaman sekarang ni semua benda mahal, apa pun barang anak2 diutamankan. Zaman sekarang ni anak2 kecil dah xbebas main2 kesana kemari macam zaman dulu2. Aku sentiasa rasa takut nak lepas anak bermain tanpa pengawasan walaupun dikawasan rumah. Aku je ke yang rasa macam ni atau semua ibu bapa ye?? aku y paranoid dengan semua cerita2 dan kejadian2 culik dan macam2 kes jenayah lately ni kan.. aku takut.. Ya Allah..jauhkan semua perkara yang tidak baik dari keluarga ku anak2 ku... berilah ibubapa yang diuji dengan kehilangan anak2 tu dengan kekuatan dan ketabahan, kembalikanlah anak2 mereka.,.. aku pun tak tau kenapa aku buat entry ni, cuma nak luahkan je dengan ketakutan dengan macam2 kes yang jadi sekarang ni.. kesempitan hidup buat orang terdesak buat macam2 bagi meneruskan hidup mereka walaupun menghancurkan hidup orang lain.. Ya Allah berilah mereka hidayahMu .... 

Allah...jantung aku ni macam nak tercabut bila dengar cerita2 yang melibatkan anak2 ni, mungkin naluri keiibuan yang ada, kenangkan anak2... aku jadi takut, aku xkan buka video2 yang diviralkan kalau melibatkan penderaan kanak2, ke ibu bapa ke.. memang xkan buka.. aku fobia dan terbayang2 semua tu nanti sampai aku tak boleh tido,, Ya Allah kuatkanlah hati mereka2 yang diuji... Ya Allah lindungilah anak2 ku walau dimana mereka berada... Allah berilah aku kekuatan menempuh hidup ini. sebak rasa hati ni.. 
kalaula aku dapat bersama anak2 sentiasa tanpa perlu keluar bkerja......................................................


LOVE

No comments:

Post a Comment

NUffnang Ads