Followers

Wednesday, May 30, 2012

Aku dah Penat!


ye memang aku dah penat.... penat dengan soalan2 yang tanya "bila nak bagi kamil adik?" , "dah besar dah kamil ni, patut dh ada kawan ni", "ko merancang ker, kalau x mesti kamil dah ada adik" , .dan banyak lagi...
korang tau x semua tu keje tuhan?? aku xmerancang pun... aku pun memang nak... tapi apa aku boleh buat kalau masih belum ada rezeki... Allah tu tau apa yang terbaik untuk aku.. redha jer laa.. tapi aku kekadang geram juga dengan orang y asyik menanya jer ni.. ingat bila aku cakap nak tu boleh terus dapat ker? lagi pun amil baru 3 tahun.. ada orang 1st anak dah 7 10 tahun pun belum dpt adik... ada org pulak sampai 1st baby pun xde lagi... aku bersyukur dah ada amil..cepat atau lambat untuk amil dapat adik tu aku redha jer... tapi aku dah pun rasa stress mcm org tanya "bila nak kawin" untuk gadis2 y belum kawin atau kalau org y dah kawin n xdpt anak orang akan tanya "bila nak ngandung ni" ... now i can feel it.. sedih tau.. ingt tuan punya badan xberusaha ker... tau laa... lagi pun kalau memang aku merancng cuma nak anak 1 pun apa kena mngena dengan orang lain??? aku lebih tau kemampuan sndiri kan... komitmen y ada sekarang, kemampuan dari banyak segi...

hurmm ntahlaa... sabarla ye.. kalau ada berita gembira akan akku khabarkan.... memang aku nak....jgn cakap aku saja makan ubat xnk anak... sedih x rasa? sedangkan aku xmakan apa2 ubat pun.. kalau korang xsbr nak tengok aku ngandung lagi n bg kamil adik..doakan jer yang terbaik untuk aku ok..
okla thanks korang...


6 comments:

  1. Tipikal Malay lah,

    Bila tak kahwin, tanya bila nak kahwin.
    Bila dah kahwin, tanya bila nak ada anak.
    Bila dah ada anak sorang, tanya bila nak tambah.
    Bila dah tambah anak, tanya bila anak pulak nak kahwin.

    Pertanyaan tu akan tetap berterusan.

    ReplyDelete
  2. betul tu Dak Pink Ain... cuma kadang2 dah macam mnympah kan... hurmm redha jer laa

    ReplyDelete
  3. Pae.. ckp kt sape2 yang tanye ko tu cmni...
    "Kadang-kadang Allah tidak memberikan apa yang kita mahu. Bukan kerana kita tidak berhak untuk perkara tersebut. Tetapi kerana Allah tahu, kita berhak lebih baik daripada itu ♥"

    ReplyDelete
  4. thanks shyra..bersemangat aku dengar kata2 ko tu.... sangat betul..

    ReplyDelete
  5. btol la pae...kadang2 perempuan ni tak terlepas dari soalan2 cepuemas tu...yg bujang asek tanya bila nak kahwin..dah kahwin...tanya bila nak ada anak..dah ada anak...tanya lagi bila nak tambah lagi...emmm...rezeki tu semua di tangan ALLAH..mungkin ALLAH tak bagi rezeki ke arah itu..tapi ke arah lain..mana tahu...kan...

    ReplyDelete
  6. yupp setuju... Allah tu lebih mengetahui... redha jer la

    ReplyDelete

NUffnang Ads