Followers

Monday, January 14, 2013

Pengembangan ke Perkembangan???

ok dah masuk minggu 34 kandungan ni mula la semua bentuk mengembang dengan jayanya... lupa nak cakap last week checkup hari tu berat aku naik 2 kg jer.. tu jer la kenaikan setakat ni... berat baby dah naik 2.2kg.. alhamdulillah... xpela berat ibu xnaik sangat janji baby sihat... oleh sebab berat dah naik 2 kg maka berlakulah pengembangan di merata2... terutamanya kaki aku dan pp dan semakin embam.... makanya... kenala beli kasut baru kan? hihihih senyum jahat... tapi aku xdela beli kasut pun beli sandle jer sbb nnt kalau dia dah mula bengkak xdela sakit sangat kan... tapi aku xsnap pulak pic kasut ni tadi alaaa malasla nak snap2 then trnsfer2 ni...alaaa lagi pun sandle Bata jer biasa2 jer... 



pas dah beli apa y nak tu... awal lagi so tergedik2 ajak mr.hubby p tengok wayang... dsbbkan bawa kamil sm y tgh tido so kena la ambik couple seat... selesa sikitkan... lagi pun sebelah seat aku tu xde orang so mmg terbaikla kamil baring disitu sambil ibu n abah leting2 tgk wayang.... aku ajak tgk minyak dagu tapi mr.hubby said no no no... so aku pilih Parental Guidance (PG)... wahhhh begitu keibu bapaan kan... tapi cerita ni bagus  juga  dia buka minda kita how to tackle our child... n perangai anak2 ni bukan semuanya sama so kena pandai la nak tackle diorang tu... dia bukan ajar step by step pun tapi tersiratnya pandai2la korang grab.. aku suka sbb cerita tu lawak bila atuk n nenek try to get together dgn their cucu... mcm mana ibu n ayah dia handle anak2 dia sampai xsempat nak bercakap antara suami isteri... hurmm memang bagusla aku terpilih cerita tu atleast dpt juga buka mata aku n mr.hubby sedikit sebanyak mcm mana nak handle kamil y semakin menakal sekarang ni... penat tau.. then pas kuar jer dari Mines weols p makan n biasala kamil dah bangun dia mula la melasak sikit kat tempat makan tu... then aku cool kn mr.hubby, dgn cerita balik apa y kitorg tgk tadi... atleast kamil tidakla selasak Barker anak bongsu dalam cerita PG tadi... 

kadang2 bila fikir balik memang pun... bukan senang nak jadi parents yang perfect dalam segala hal...kadang2 kita pun hilang sabar dalam nak mendidik anak2.. cuma aku selalu perhatikan kalau dua2 anatar kita pun hot n xsabar dgn anak sampai bila pun anak tadi xkan berubah n kemarahan tu akan berpanjangan..so if aku tengok mr.hubby dah hot aku akan jadi salji y menyejukkan keadaan... n aku perasan mr,hubby pun akan buat benda y sama kalau dia tengok aku dah nak bertukar jadi puting beliung...hihihih mungkin itula gunanya suami isteri saling menutup kelemahan masing2....hurmmm mak aku cakap kamil jadi semakin nakal lately ni sbb dia tau dia akan ada persaingan xlama lagi, sbb tu sekrang dia tgh nak dapatkan perhatian dari aku n mr.hubby secukupnya... in sha Allah aku akan cuba y terbaik dalam mberi perhatian pada anak2 nnt... xkan ada istilah pilih kasih ke apa ke... sama rata jer semuanya....in sha Allah.... okla penatla menaip panjang2... nnt sembang lagi yer... Monday Blues...


1 comment:

  1. insyaAllah u can be a good mommy...bestnya bilangan anak nk bertambah...hehe

    ReplyDelete

NUffnang Ads