Followers

Thursday, September 22, 2011

Derma Organ

aku baru perasan entry aku sebelum ni xde tajuk...hihhi tu menunjukkan betapa busynye aku skrg ni waaahhhhh over lg... sebenarnye aku lupa daaa... boleh jer nak letak balik , edit entry jer la kan... tapi saje je nak biar dia kosong...  hurmmm apa cite petang2 hari ni? sebenarnye dalam seminggu ni aku asyik siapkan assgmnt yer.... terkini aku tgh buat research pasal derma organ ni... tadi baru lepas call utk buat appoitment dgn National Transplant Resource Centre (NTRC) pusat yang menguruskan  pasal pendermaan organ ni n diorg dibawah kementerian kesihatan.... hurmmm bila aku baca statistik dia, ramai y xnk menderma... ada plak y nak menderma tapi bila diorg dah meninggal, waris pulak xizinkan untuk derma organ tadi, sedangkan si mati dah rela untuk menderma... kadang2 terfikir mentaliti orang dulu2 tu bbeza sangat dengan pkembangan sekarang...........................................................................................apa aku cite pasal assignmt plak kat sini ni.... aduyaiiii.... dah la korg..aku ni lately ni tengah mengong sikit macam2 nak difikirkan..... tapi interesting la...nnt nak pegi interview pengasas derma organ ni kat NTRC... seronok untuk bercerita pasal kempen ni..sbb before this xambik tau pun kan...now kena la ambik tau pasal benda ni... n ni sgt penting sebenarnye........ kesian kat org y betul2 memerlukan organ2 ni utk terus hidup.... maybe masa buat interview ni nanti weol akan mendaftar sebagai penderma organ juga....... besar pahalanya tu....... masing2 punya pandangan masing2...... okla nak sambung buat research.... tata ...


oh ye... nak tau lagi pasal derma organ...sila ke sini NTRC  semoga kita boleh menjadi insan yang punya sifat keperikemanusiaan yang tinggi dengan mendermakan organ kepada mereka2 yang benar2 memerlukannya.......... selamat beramal....



No comments:

Post a Comment

NUffnang Ads