Followers

Wednesday, July 27, 2016

A I M I K H A L I S H A #4

Anak bongsu buah hati tak diduga rezeki Ilahi.. haaa panjang betul panggilan anje2 ibu no 4 ni..

aku dapat tau ngandungkan kisha masa umur khalish 8 bulan, kan rezeki namanya tu hahah asal2 kisahnya aku p klinik untuk pasang Implan *untukmerancang konon..sekali tu Dr Huda kata std procedure sebelum pasang alat kena buat Pregnancy Test, maka dengan confidentnya aku pun buat test, sekali Dr ucap tahniah daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..... whattt?? mula lamacam2 soal jawab berlaku antara aku dengan Dr.. waktu tu kandungan dah pun 7 minggu, scan tengok sudah ada kantong ... which is i cant do anything...so aku terima dengan hati yang terbuka walau agak sempit pada mulanya,,. bukan apa sebab khalish masih kecik sangat.. tapi sapa la kita nak menolak semua ketentuanNya...

dipendekkan cerita... sama juga macam Karmila n Khalish... Kisha juga dah turun air ketuban dari rumah.. 23/4 aku dah start rasa basah, start leaking..aku wat lek lagi sbb tak sakit cuma makin kerap air turun..malam 24/4 dah start banjir n banjir... tapi masih tak sakit.. so pagi 24/4 tu plan nya nak ke Klinik Huda untuk scan baby dulu sebab yang last checkup baby songsang, so aku takut... tapi kita relax lagi sebab masih belum sakit.. pagi tu siap jejogging dan sarapan kat Titiwangsa...hambekkk.. balik dari Titiwangsa, terus ke Klinik Huda..masa kat registration aku dah cakap dh leaking siap nitik2 lagi kat kaunter..Dr kuar n suh terus ke KPJ Kajang..aku pun dah risau dah ni sebab dah lama juga leaking takut kering air.. so aku pun pegi laa sampai kat emergency tu (11.00pagi) dah start banjir lagi... nurse tolak kat Labour Room, aku relax lagi nurse call Dr. Bala..check2 tengok sudah 3 cm daaa.... tapi masih belum ada contractions..aku masih relax nyembang dengan En.Suami yang sentiasa disisi...

Dr dah start risau sebab dah pukul 12.00 aku masih relax n bukaan masih 3cm... nurse induce aku biar sakit.. bukaan masih 3cm.. #sakitpulakhatikita bila nurse asyik check laluan jer.. Dr pun risau sebab biasanya anak ke 4 dah cepat laluan buka..kejap2 Dr call nurse..aku dengar nurse cakap "still same Dr., patient still comfortable" yang air dia induce kat aku tu dia naik kan biar cepat contractions kot, aku pun xtau apa fungsinya hahahah...start lepas tu baru aku start rasa sakit (1.30ptg) tapi laluan belum juga buka...start pukul 2.00ptg laluan buka 4cm, pukul 3.00ptg buka 5cm....haaaaaa nak kuar dah nak kuar dah... glabah beb aku tp senyap jer malu nak jerit2 hahahah cuma bila makin sakit mulala nurse suh sedut gas, pergghhh highh beb.. tapi alhamdulillah laluan lebih cepat bukaan... dalam pukul 3.30ptg dah makin cepat bukaan ke 8cm n 10cm...nurse call Dr  cakap aku dah ready..Dr masuk LR, aku dengar nurse cakap "shes ready Dr,  the head is there" wowwwwww... dengan 2 kali push keluarlaa anak dara kecik aku (3.45ptg)... terus nurse letak kat dada Skin to Skin , sambil2 Dr. lakukan aktiviti menjahit dibawah sana..aku leka tengok baby pegang tgn dia..tgk mata dia , dia tgk mata aku...woww very precious moment...kenangan terindah.. Allah hu akhbar, Maha suci Allah... segala nikmat dan pemberianNya aku syukuri...

bersyukur dengan kelahiran puteri manis yang aku namakan Aimi Khalisha binti Arinshah... Allah.. kasih dan sayang utk kisha buah hati ibu...membesarlah sebagai insan yang berhati mulia, solehah penyejuk hati ibu dan abah... Allah..lindungi anak ku ini dari segala kecelakaan..rahmati hidupnya Allah... murahkan rezeki kami semua Ya Allah...








Alhamdulillah..diusia mencecah ke 3 siri ni aku dah ada 4 cahaya mata penghibur keluarga penggukuh rumah tangga.. syukur dengan segala kurniaanMu...


semoga anak2 ibu membesar dengan penuh kasih sayang, menjadi insan yang berguna membanggakan keluarga..soleh dan solehah cemerlang di dunia dan di akhirat... ibu sayang kn anak2 ibu..walaupun kadang2 jadi askar kat rumah..semua demi kebaikkan bersama... buah hati ibu..

Ahmad Kamil Akashah bin Arinshah, 
Aimi Karmila binti Arinshah, 
Ahmad Khalish Akashah bin Arinshah, 
Aimi Khalisha binti Arinshah.

sayang ibu untuk kalian... 


LOVE

No comments:

Post a Comment

NUffnang Ads