Followers

Wednesday, February 9, 2011

Anak2 Ade

Kenapa tajuk entry aku kali ni macam tu yer?? Ade tu = Uda.. anak2 buah aku sume panggil aku Ade disebabkan pelat kot, aku pun xingt macam mana yang diorang sume boleh panggil aku Ade... tapi Mr. Hubby pandai pulak diorang panggil Pak Uda.. hurmm aku pun pelik.. aku rasa rindu dengan anak2 buah aku sume2 lagi2 yang nun di perantauan tu... perantauan ker?? Penang jer pun..kira jauh juga la kan nk g menjenguk... memula mari aku kenalkan family aku y besar xberapa besar ni kan...

ok... aku rasa aku dah penah cerita pasal ayah aku dah xde kan, so mestila dalam pic tu cuma ada mak aku dll kan.. pic ayah aku? carila dalam entry yang sebelumnya aku dah letak..*xleh cite bebanyak nnt aku nangis kang... ok ni la family aku n ipar2 sume... aku xde abg, aku ada 3 kakak jer..so y lelaki besar dlm pic tu abang ipar aku, 2 lelaki yang duduk tu adik aku.... y lagi kecik tu la Anak2 Ade....

ini kakak aku, apa?? korang cakap nampak aku lagi besar kan?? nak buat cm ne.. aku yang kecik sebenarnya tapi saiz..aku la y besar.. yela yela sume aku laa.....3 dara manis duk bawah tu Anak2 Ade....

 yang comel manis ni namanya Nur Shakirah Nadirah, cucu sulung n anak sulung kakak aku yang sulung... dia..dalam sume2 Anak Ade ni, Ira ni sorang jer yang pernah jumpa atuk nya yang lain sume xsempat.. sebab tu bila balik sini ira akan ajak weols g ziarah pusara atuk nya... ingat juga dia dengan atuk kan... *sebak dah dada aku ni....

haaaa yang ini budak bijak ni, adik kak ira tadi...comel, ligat, lasak n garang ok... masa dia mula2 pindah Penang, then balik sini jer dia cerita la mak cik kat wayung jual laksa tu panggil ni "murai" sebab banyak mulut..bebel jer.. balik sini jer dah xpanggil air dah panggil "ayaq' orang Penang kan... Ayah dia memang orang Penang...oh lupa pulak..yang ni nama dia Nur Sakinah Nadrah... panggil ina... "si murai" pun boleh hihihi


yang kecik comel hisap jari ni la anak bujang akak aku yan sulung tu... nama nya Arif Iskandar... yang ni sebaya dengan anak ke3 kakak aku no 2.. y ni xbiasa sangat dengan aku, yela dah jarang jumpa kan so bila sesekali balik tu lambat la sikit nk mesra nya lama2 okla..


selesai anak kakak sulung aku, now anak kakak aku y ke 2.... 1st abg long Muhamad Amirul Zakuan, sekarang dah jadi ustaz Amirul sebab dah sekolah kat tahfiz kan.. lasak juga yang ni..tapi ye la kan. orang cakap budak2 ni yang lasak tu y bijak..cuma tahan dengan x jer la kan....hihihiaku xde pic dia sorang so ambik la y dengan adik dia tu....

adik amirul ni yang paling "mentel" antara Anak2 Ade yang lain maklumla kat sini dia sorang jer yang girl nye, yang 2 lagi tu kan kat Penang..so orang pun duk layankan dia jer la... aku suka gak nyakat dia ni..pastu nangis..hihih pastu Ade kena marah hahahah.... oh ye si mentel ni namanya Nur Ayuni Wardiah.panggilnye ayu jer sebab ayu sangatttttt

inila yang sebaya dengan Arif tadi, kakak aku bersalin kalau tak silap selang 2 bulan kot..sama dengan aku dengan kakak aku ke 3.... ok2 yang ni namanya Mohd Amiri.. antara Anak2 Ade..yang ni paling embam ..peha dia...perghh kalah KFC ok... giler debab n geram giler tengok...

eleh eleh eleh... cenyum pulak dia cuit jer... yang cute n kecik comel ni Mohd Irfan Iman..anak kakak aku yang ke 3.. dia tua 2 bulan dengan Kamil.. irfan kecik comel jer..n ringan jer nak banding dengan amil aku tu.. tak rasa apa klu dukung dia...


dalam banyak2 anak buah aku ni, aku tengok pic ayuni yang banyak dengan aku..maklumla si mentel tu memang suka berposing..nak tengok pic dia??? jom..










tengokla gelagat dia tu...pandai jer posing kan.. yang last ni..aku xtau masa ni dia umur berapa...hahaaha comel jer buat mulut cam tu... *hurmm dah lama xmkn gegula kapas tu..hiihihihi

tak adil la kan xde Baby Boy aku kan..huuhuhuh..so Ahmad Kamil Akashah adalah anak aku n Mr.Hubby... apa?? xpenah tengok Baby Boy?? memangla tu kan.... diperkenalkan...tadaaa..

baby boy aku la ni.... kakak aku yang sulung 3 anak, kakak aku ke 2 pun 3 anak, kakak aku ke 3 tu ada 1 anak, aku pun ada 1 anak.... hihhi tambah lagi>??? insyaallah... ^_^ tunggu aku habis belajar yer..



p/s:
aku rindu nak jumpa anak buah aku y nun jauh diperantauan sana..tapi apa kan daya Ade ni student hujung minggu.... hurmm insyaallah cuti sem ni Ade datang yer....


No comments:

Post a Comment

NUffnang Ads