Followers

Friday, December 23, 2011

Masak Makan Masak Makan

masak... hurmmm aku suka masak tapi sepanjang 3 tahun berkahwin ni boleh dikira laa beberapa kali jer aku masak... seronok tau masak ni.. tapi kenapa yee ooo tahun pertama kawin aku duk umah mak aku.. so mak yang masak.. sesekali yang jarang2 sangat aku masakla.. pastu 2 tahun berikutnya aku duk umah sendiri yang xberapa langkah dari umah mak aku...so banyak juga la yang makan umah mak dari masak sendiri... hihihi sebab mak duk dgna dik aku jer..aku pulak nak masak pun makan berdua jer...so adalah lebih afdal makan jer kat umah mak aku... huhuhuh tapi dalam tahun ni sebenarnya dah kerap juga aku masak since aku tengok amil n abahnya makan dengan berselera... lagi2 amil.. asal tanya jer nak makan apa mesti nk makan nasi.. aku pn dah bosan asyik makan kat kedai @ tapau jer... so bila masak sdr n makan sama2 lg seronok... now bila aku dah start masak sendiri aku hantar la pegi umah mak atau bawa lauk n periuk nasi p makan kat umah mak sekali baru best... orang cakap nak ikat suami kena la jaga perutnyaaaa hihihi so aku nak rajin juga la masak sendiri sekarang ni.. malam kelmarin request dari abah amil nak makan sambal sotong... nasib baik masa beli barang dapur dah siap2 beli sotong ni, so tinggal masak jer la.. pastu lately ni aku asyik nak makan tauge jer.. so p beli sayur jap utk buat tauge goreng + kucai..huhuh simple janji kenyang....


maklumla umah dua tiga tapak jer dari umah mak, so klu time2 masak tu ada bahan yang tak  cukup tu aku lari je jap g ambik kat umah mak hihikhik.. pastu dah siap makan sama2 dgn mak.. tapi now mak aku dah xboleh main makan jer sbb dia ada darah tinggi n kena jaga makan... kang xpasal2 dia pening nak pengsan.. so klu aku masak pun mak bukan makan banyak takat rasa jer pastu dia xmakan pun... huuhh tapi mak suka komen kalau ada yang kurang then i will improve huhuhu...




Sambal sotong special buat suami... patutnya dia lagi best kalau ada kacang tumbuk tu tapi masa aku lari g umah mak tu tengok kacang kat umah mak dah tumbuk halus sangat...xbest dia kena kacnag yang xberapa halus tu baru sedap...tapi xde kacang pun habis juga hihi



yang ni aku y nak makan... tauge + kucai + udang... hihi best jg masak sendiri lagi puas hati dari beli kat kedai yang biasanya tauge tu dah lunyai....


-



-



-





yang hari tu p Cherating tu kan.. kitorg singgah Kemaman jap saje nak cari keropok lekor...pastu ada singgah makan kat restoran kat sana la... pastu saja la nak order Laksam tau,..... yeeee sangat xboleh in dgn ini makanan... abah amil pun sama xblh makan... pelik jer rasa dia... huhu xblh blah......








ok la... sekarang aku tengah rajin nak mencuba resepi2 yang lain... tengah rajin masak bila tengok orang berselera makan.. klu xhbs makan n xtambah nasi aku xmau masak lagi... huhuh paksaan yang buat perut abah n amil bulatt... ^_^ luv u abg n amil baby ibu....


No comments:

Post a Comment

NUffnang Ads