Followers

Wednesday, May 4, 2011

Start ganti puasa...



huwaaaa nak nanges jap.... 25 hari ok nak kena ganti... bukan sensaja ponteng ok... ni masa aku berpantang kan Baby Boy..pastu nak ganti asyik xtahan je sebab masih Breastfeeding (BF) so masa BF memang aku xtahan lapar pulak tu Baby Boy sangat kuat BF.. so akibat tertangguh2 tu akhirnya aku kuatkan semangat n start menganti puasa semalam dan akan berterusan insyaallah.... sekarang ni pun masih BF lagi cuma aku dah kurang2 sikit...senang nanti nak putuskan susu xde la dia mngamuk sangat.. nak tido pun aku dah tak biasakan dia mengepit jer sampai terlelap... abah dia la yang kena tido kan dia..kalau aku y tido kan alamat menangis jer nak BF.... kuatkan semangat... semua2 benda kena kuat semangat sekarang ni...memang kesian bila dia merengek2 nak BF, tp bila aku bagi susu dia diam la, aku explain kat dia baik kenapa ibu makin kurang BF dia...selain gigi dia yng dah penuh n dah pandai mgigit tu *giler sakit.... aku takut kalau2 kena berjauhan *g kursus so xde la dia ngamuk sangat n xde la mnyusahkan abah dia kan... xpela dah nak 2 tahun pun Baby Boy tu...

ehhh apa banyak sangat pembukaan ni..aku nak cite pasal ganti puasa jer.... selain niat nak menganti puasa tu, mengawalan makan ni bagus untuk aku sebab badan dah makin naik *mengikut komen dari kakak2 aku... jadi aku mula mengawal dengan tidak mengambil nasi n makanan berlemak... alhamdulillah dah 2 hari puasa ni ak cuma bersahur dengan kurma + susu , buka pula aku jauhkan nasi dan cuma makan lauk pauk jer.... tu pun elakkan y berminyak... must do it... aku dah rasa lain sangat sebab dah rasa berat ahahahahahahah... insyaallah dengan sokongan Mr.Hubby aku akn cuba... tq bucuk.... ^_^

dah tu jer nak cite..tata

No comments:

Post a Comment

NUffnang Ads