Followers

Wednesday, May 11, 2011

terharu + sebak

semalam pepagi menitik air mata baca kes lemas tu, pagi ni sebak lg.... bukan apa pepagi hening mak datang umah siap tapaukan nasi goreng untuk bawa g keje... giler x sebak...dari masa sekolah, sebelum kawin, sampai dah beranak pinak ni pun mak tapaukan gak?? aduyaiii menetesss tau.... pepagi selalu memang mak tapaukan nasi goreng r.... pastu balik jer tengah hari (time lunch hour) *mak aku keje lagi ok baru 53 tahun mak sempat gak masak ok... aku balik jer bau sedap jer terus singgah umah mak dulu...perghhh terbaekkk ok...sure kakak2 aku y duk jauh tu jeles kan hahahahah.... sure korang rindu nak makan mak masak kan..... memang terbaekkk hari2 aku dapat makan mak masak hihihihihhi sebak x sebak x???  kekadang mak tapaukan banyak so aku makan dengan kengkawan kat opis...... yang lagi sebak nye, dah la aku pun mak bg bw bekal...mr.hubby punya pun ada ok ... 1 utk aku, 1 utk mr.hubby.... Ya Allah...tuhan jer yang tau sebak x dada ni...huhuhu u r da best mak... cuma pesan dia kan "jangan lupa bawa balik tupperware mak, mahal tu" huhuhuhhuhuhuhuh  dua hari lepas mak masak lauk kesukaan aku, masak lemak ****** + udang mak tau jer makanan kesukaan aku hahahaa aku ingt mak xtau ... masa tu lunch hour la, aku park kete depan umah mak, pastu mak jerit jer dari dapur mak masak masak lemak ****** + udang ni... haaaaaa apa lagi... terus masuk umah mak dulu hihiih..terbaek ok.... memang sedap xde kedai makan leh lawan...

kekadang fikir macam mana mak tu boleh sempat jer nak masak, can u imagine, time lunch hour tu dia balik umah sempat masak... kalau aku balik umah time lunch tu buat apa lagi kalau x tido...hihihihih pastu dia leh bangun pepagi nak buat serapan sume kan... knapa aku xmcm mak ye?? rajin nak masak...hurmmm ok2 i will improve.... atau adakah aku ambil kesempatan dengan berfikir "alaaahhh makan umah mak jer laaa, mak masak nanti xde sape nak makan" *lagi pun kat umah mak ada adik aku + mak jer....adik aku lagi sorg kan sambung belajar so xde kat umah... pastu aku pulak nak masak sendiri, makan berdua jer kan...so memang lebih baik makan umah mak sambil teman2 dia...huhuhhu nasib baik mr.hubby ok jer.... hurmmm sebenarnya dulu aku selalu jer selisih pendapat dengan mak, sebab aku lebih ngam bercerita dengan arwah ayah....tp ntahla mungkin aku patut berubah... sblm kawin aku slalu jer bawa mak g mn2, especially kenduri kawin la... pastu nanti dia ckp dgn kawan dia "tinggal y ni jer la belum kawin, yang lain sume dah duk jejauh" hihihihihhi seronok... pastu kalau ikut g beli barang dapur syok jer capai jer hihihih....

ok2 dah..nak tengok nasi goreng y mak aku tapau kan???




best ok...aku ni xtahan sangat makan pedas2.... huhuhu tengok2... mak aku xletak cili banyak haaaa dia tau la tu aku xmkn pedas...hihhhihihi i luv u mak.... thanks 4 everything..... u r the best...


p/s:
mak aku bernama Murni Mokhtar.

No comments:

Post a Comment

NUffnang Ads