Followers

Wednesday, August 28, 2013

Spagethi Bolognise YUmmy

semalam xde mood nk makan nasi, bila masuk dapur tengok barang2 pasta belambak2, xsentuh apa pun.. jadi aku pun tanya mr.hubby nak buat spagethi jer, dia cakap ok jer.. maka bermulala sesi masak2 memasak seorang diri didapur diselang seli dengan adik aimi nanges tiap kali ternampak ibu , diselang seli lagi dengan suara mr.hubby mara abg kamil y main bedak, ditambah pulak suara2 sinetron Berlian Binar Bening yang sedang di layan oleh mr.hubby sambil2 suap adik aimi makan... huhuh aku didapur tenang jer potong memotong bahan...giler over.. masak kalau xde background suara2 memang xsah.. aku pulak tanpa disedari Pisau Seramik aku y tajam sangat tu dah beberapa kali terhiris2 jari jemari mulus ku...perghhh dahsyat ayat... tapi beb masa aku potong2 tu xde la rasa sakit, bila dah siap semua , masa basuh pinggan adoiiiiii sakit giler ok... baru aku perasan jari aku dah terhiris... bila ngadu sikit mulala kena jeling sinis mr.hubby... huh xmo kawan.. tapi korang kalau pakai pisau seramik tu jejaga sikit bahagian hujung dekat denngan pemegang tu pun tajam tau, aku ni terkena bahagian tu laa... sakit sangat... tapi berbaloi bila tengok pinggan licin jer...hihihi sedap la tuu.. sbnrnya ni 1st time aku try buat spagethi ni.. tu pun sebab dah terbeli masa nak kenduri hari tu , sapa xbaca lagi boleh tengok kat sini ... tu pun ada lagi 5 bungkus spagethi y belum berebus ..adoiii mungkin hari ni kena cuba buat carbonara pulak kot..pastu esok kita buat oglio pula..hahahaha okla meh tgk pic masa rebus2... bahan2 semua boleh tengok kat link tadi ye....


sebelum....

aku letak daging cincang + cendawan butang jer,.....


selepas.... 


mee dia ni masa mula2 aku rebus buat laksa johor hari tu lekat2 sikit, tapi y ni tidak lagi sebab aku dah letak minyak ...hasil tunjuk ajak kakak n bil aku... ok..hasilnya sedap jer aku rasa... klu aku xpuji siapa lagi kan...
tapi serius beb mmg sedap lagi pun ni 1st time aku buat... haaaa gile hebat... pastu pagi ni aku bawa p opis untuk dikongsi bersama teman2 seperjuangan... jom makan... 
lapar beb.. tapi kan uols aku rasa klu tabur serbuk cheese lagi sedapppp nak mam.........
selamat mencuba selamat menjamu selera..



No comments:

Post a Comment

NUffnang Ads