Followers

Monday, June 13, 2011

Bandung Day 2

arggghhhh bangun pagi hari ke 2 sangat segar sebab tlam n bantal yang sangat lembut tu buat aku lena tidur... hihihih awal tau bangaun sebab nak berjalan kan, lupa nak bagi tau yang masa di Bandung lambat 1 jam dari di Malaysia... dah janji dengan supir *driver datang ambil pukul 8 untuk ke Tangkuban Perahu yang ambil masa lebih kurang 1 jam 45 minit, excited ok... tapi breakfast xsedap, xkena dengan selera la...mee goreng... weols makan roti bakar jer... hihihihi jadi laa... pastu awal2 naik kete dah ajak supir cari  Bakery nak beli roti buat stock lapar wei sebab kat bandung sejuk ok asyik rasa nak makan jer hihhiih...


roti2 dia biasa jer... tengok roti yang bawah ni... lalu nak makan x???? ahahahahhaahhhaa



yeahhhhh Tangkuban Perahu, aku suka la kat sini...sejuk sangat, angin kuat ok... TP adalah tapak gunung berapi yang pernah meletus dulu... tapi dia dah xaktif tau... cuma y aku takut sikit bila jejak jer kaki turun dari kereta sume peniaga2 y jalan2 tu serbu nak jual barang...eeee aku ni dah cakap xmo xmo xmo, tapi dorg ikut juga, geram jer... nak mara pun ada tapi fikir blk tempat org kan.. hihih kat bawah skit tu ada jual macam2 orang jual barang... cantik2, macam2 juga beli kat sini tapi xde la banyak sangat...




shita beli angklung ni... aku bergambar jer sebab kat umah mak aku dah ada dah hhuhuhuh aku ada ambil video masa orang ni main angklung dia buat lagu Isabella dengan Cari Jodoh Wali Band...hihihhi cekap ok senang jer tengok dia buat...


ni ole2 aku beli ada tulis2 gihihihih keliling frame ni batu tau..suka suka..

selepas ke TP weols ke Pasar Baru, sangat mengiler ok..sume rasa nak beli cuma yang frust bila kain ela dia xcantik la corak2 dia, cantik lagi masa kat Ben Than Market, Vietnam.... aku nak cari kain Shiffon pun xde y cantik, bunga besar2 n penuh bosan... Polka Dot pun banyak, tapi xsuka dah ketinggalan skit la... blouse jer banyak beli... kemeja, tudung, skirt, kasut... hurmm telekung... haa aku dah lupa hihihihi macam2 la...Pasar Baru ada 6 tingkat ok... dan dan dan....... kitorg terpisah semasa ditingkat 5, penat aku duk cari2 shita sambil jeling2 gak beli barang ahahahaha... akhirnya masa aku nak beli Jersey bola Mr.Hubby, kat sebelah kedai tu ada guard then aku cakap dengan dia yang terpisah dengan kawan, pastu dia nak buat anouncement n minta aku tunggu kat situ, sambil tu aku sembang2 dgn penjual tu kan dia la yang tolong aku col supir tu, nasib baik Pak Salleh ada kat tingkat 7 tengah nak sembahyang, orang tu bawa aku naik tingkat7, jumpa Pak Salleh..fuhhh lega... letak barang2 berat giler rasa nak tercabut jari aku...hihihi pastu Pak Salleh cakap

Pak Salleh: "udah jangan diturun lagi, capik kok"
Ms. Fisa: tapi saya belum turun tingkat bawah lagi untuk cari kain ela.... hurmm saya turun kejap sambil2 cari shita, bapak jangan kemana2 ye, tunggu saya disini....
Pak Salleh: ya udah..saya tunggu disini aja.


aku pun apa lagi hati dah senang skit, hihihhi sambil2 nak cari shita aku beli lagi apa yang nak... tapi xjuga jumpa shita... sudahnye kaki pun dah rasa nak tercabut...aku naik balik jumpa Pak Salleh n cakap xjumpa shita lagi...sudahnya dia yang turun cari shita, bila dah jumpa tu dia cakap Shita ada duduk sendiri di lobi hihihhihih...... mana la aku tau yang dia terus nak turun ke lobi tu, aku ingat dia still pusing2 cari barang kan...hihihi


ini la orang yang tolong aku tu, siap col kan pak salleh lagi n siap hantar aku ke tingkat 7 pulak hihihihi tq ya...kalau ke Malaysia jangan lupa cari sy ya....hahahaha

view dari tingkat 7 Pasar Baru, sementara tunggu Pak Salleh cari Shita....


ok2 pas balik dari Pasar Baru, kitorg balik hotel jap letak barang2 n baring jap sebab sangat penat, kaki macam nak tercabut dah... tapi perut lapar sebab belum makan dari pagi...dahsyat x? giler bershopping sampai lupa nak makan.... jadi weols meneruskan perjalanan ke Rumah Mode plak... aduiiii asalnya Pak Salleh ajak makan makanan Sunda, tapi baru tengok lauk jer dah xlalu..xkena dengan tekak la... xsesuai...  terus ajak makan kat Rumah Mode jer... makan makan makan + shopping...


naso goreng ayam.... + cili potong hahaha macam order kat kedai mamak jer kan hihihih ok la juga...

bilik air rumah mode.... hahah aku suka sink tu.... batu....

ni pintu masuk dia...


masa jenjalan kat dalam RM tu aku masuk bahagian lelaki kan... masuk2 jer pintu belah lelaki tu, aku dah terpandang si Kamal... dia pun pandang kat aku.. ingat2 lupa... y aku pulak risau kot2 dia xkenal aku.... sekali dia cakap, "pae kan" OMG, nasib baik dia ingt aku lagi hihihihh BTW, Kamal ni kawan sekolah aku dulu...  huhu dh glamer kan, ingt dh lupa nsb ingt lagi.... pastu apa lagi snap la... tu Kamal dengan Along RL... best hihihi

yang bawah ni pulak Shaheizy Sam, diorg pegi ber3...si shita boleh xkenal diorg ni siapa, rupanya mmg xtengok cite melayu hihihih nasib la ko amekkan pic aku jer laaa...hihihi Shaheizy Sam ckp apa tau "nanti kita jumpa lagi yeee" haahahaha comel ok dia ni.... 

dah dah tinggalkan artis2 ni, weols nak balik tu snap2 dulu kat patung ni...belasah jer la..... maklumla kamera HP jer kan, ala ala ala jer la pic nye.... hahaha



ni la Pak Salleh.... Supir weols kat sana....


sebelum balik hotel weols jalanlagi ke Heritage dgn apa ntah aku dah lupa laaaa..Factory outlet banyak giler kan...nanti aku listkan sume tempat yang korang patut pegi yer kat entry day 3 la yer....

balik jer hotel terus teraburkan barang atas katil + kemas + Packing sebab esok nak balik dah kan...

Shita dengan baju tidur y baru dibeli...

haa segala macam ada, kasut bola Mr.hubby. kasut sport aku, tudung, blouse...,

telekung...

jersey ni untuk g tengok nanti Arsenal nak datang Malaysia... 3 beranak punya jersey.... huhuhuhuh

kasut bola Mr.hubby n kasut sport aku untuk jogging *bila ntah nak jogging hihihhih

ehhh dah habis yer... nanti sambung lagi yer... penat laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

1 comment:

NUffnang Ads