Followers

Friday, June 24, 2011

dugaan

dalam hidup ni mesti ada dugaan n cabaran... hidup mesti ada pegangan... setiap ujian dan dugaan yang datang perlu dihadapi walau dengan cara apa sekali pun... tapi kalau dugaan ni makin lama makin banyak n sangat mencabar rasanya iman didada ni masih belum cukup kuat untuk hadapi semua ini dengan senyuman... segala kekuatan diperlukan untuk hadapinya, kekuatan dari segi emosi, rohani dan jasmani...

hakikatnya aku redha dengan segala ujian baik yang kecik mahupun yang besar, namun aku jua manusia biasa yang punya keimanan yang masih tipis.... adakala aku juga rasa bagai tiada kekuatan untuk menghadapinya... ada kala aku juga sering bertanya mengapa? kenapa? .... namun jawapan yang pasti hanya ada padaNya yang esa... walau apa pun yang terjadi...hidup ini perlu diteruskan.... Aku pasrah....

Barangsiapa yang mengetahui bahawa dunia itu adalah tempat ujian dan kekotoran, maka dia akan berasa ringan dengan musibah-musibah yang menimpa dirinya. "Dan peliharalah diri kamu dari api neraka yang disediakan bagi orang kafir. Dan taatlah kamu kepada Allah dan Rasul-Nya, supaya kamu diberi rahmat." (Ali 'Imran: 131 - 132)

No comments:

Post a Comment

NUffnang Ads