Followers

Tuesday, June 21, 2011

FlowerHorn di dahi

sedih tau aku tengok baby boy cam ni... aku dah cakap jangan panjat jangan panjat...dia nak juga panjat siap ngintai2 aku yang tengah iron baju dalam bilik...dia panjat juga sofa tu... pastu aku cakap turun nanti jatuh, dia pusing jer nak turun agaknye tergelincir kot tersungkur lah dia ke bawah..risau sangat bila jatuh2 ni...anything happen kat dalam kepala buka kita nampak kan..lagi risau dah la time tu aku berdua jer dengan dia... aku dah penik bila dia jatuh tu... sebab terus nampak benjol tu dah nak biru, risau sangat n dia pulak nangis macam xnak berhenti... aku terus tuam2 kat benjol tu n follow petua dulu2 kalau anak jatuh terus ambik rambut ibu gosokkan kat benjol tu...macam2 aku buat nk bagi kurang skit benjol  tu..tapi 2 benda tu jer yang aku buat sebab panik n xtau nak buat apa... sementara tu aku BF kan dia.. masa BF tu dia nampak dah ok skit n xnangis dah...pastu aku peluk dia lama2 bagi dia hilang rasa sakit tu... sian sangat aku xsmpai hati tengok benjol tu... pastu dia asyik pegang benjol dia cakap "buuu...., ni ni akit" alaaa cian sangat... dan aku pulakkan tengh iron baju tadi terlupa y aku letak iron tu kat atas uniform mr.hubby...nasib baik xletak terlalu panas kalau x ada plak suar berlubang hihihih... risau sangat bila dia dah tengah nak membesar ni, ligat, memanjat, kalau lari tu laju jer aku pulak yang risau...



pastu korang tau x ampaian kain yang separas pinggang tu, alaaaa yang selalu sangkut sejadah n telekung tu... kan ada 3 penyangkut yang panjang tu kan, korang tau, baby boy siap panjat naik n masukkan kaki di antara penyangkut yang 3 tu pastu dia goyang2kan benda tu, nak dijadikan cerita masa tu aku terleka jap kat dapur, dengar2 dia dah jerit dalam bilik sebab 1 penyangkut tu tercabut n kaki dia sebelah tersangkut kat kayu tu sebelah badan dia dah nak jatuh...


lebih kurang macam ni la ampaian tu, tapi kat umah aku yang kayu punya.... kalau yang ni agaknya dah roboh dah dia naik...hihih

Ya Allah, takut betul aku... pas aku apa lagi kena r hanger jap dengan aku...dah tau mak ko xblh panik2 suka buat benda bukan2... haishhh risau sangat, budak kecik cara kecik, dah besar cara besar... cuma kadang2 aku risau lagi ,takut2 aku jadi xkuat n hilang sabar n takut termara dia teruk.... ye la korang bayangkan aku ni dah la bekerja at the same time student plak tu...ibu lagi, isteri lagi, anak lagi.... banyak tau tanggungjawab, ok2 bukan nak cerita pasal tanggungjawab cuma nak cakap pasal penat... bila dah penat tu dia pula tengah banyak akal sekarang ni ada jer nak dibuat samapi aku jadi geram n hilang sabar... aku takut laaaa... aku takut nanti baby boy benci dgn ibu y asyik nk marah2 jer... aku takut sangat sume tu jadi... bila aku nak mara skrg ni aku akan stop kejap, kaku n aku pandang jer dia.... smbil tu berkata dalam hati.... "dia budak lagi n xtau apa y dia buat tu" "astargfirullah alazim... kuatkan semangat n bersabar".....

Ya Allah, kuatkan imanku kuatkan kesabaran ku dalam mendidik amanah Mu ini....







No comments:

Post a Comment

NUffnang Ads