Followers

Sunday, July 10, 2011

BERSIH yang tak berapa nak BERSIH

 
 sebenarnye aku bukan beria sangat nak buat entry pasal bersih ni...malas sebenarnye..tapi aku geramla... geram sgt...n rasa xpuas hati sebab ramai sangat yang terpengaruh dengan benda2 yang semuanya diatur semuanya politikus semata2... kepalsuan lebih banyak berbanding kebenaran... kalau nak menyuarakan pendapat atau ketidakpuasan hati memasing pun ada banyak cara lain..kenapa mesti nak berhimpun macam tu... ada ker jalan penyelesaiannye??? ada??? nan hadooo ok!!! geram betul... kenapa mesti nak buat macam tu, kebanyakan y berhimpun pulak semua nama yang ada bin dan binti...yang lain tepuk tangan gelak kuat2... apa y dapat??? malu beb... malu yang teramat... yang berbin dan berbinti tu pulak mengikut telunjuk a/p... wats happen n whats a wrong ???? dan kalau xsilap aku tu yang a/p tu pulak bukan ke salah sorang lawyer yang menjadi tulang belakang yang nak murtadkan org y berbin dan berbinti??? bukan ke dia yang mansuhkan islam sebagai agama rasmi negara dan menjadikan kristian sebagai agama rasmi negara.... kenapa yer... aku betul2 xfaham.... tengok jer apa yang diperjuangkan oleh BERSIH ni...


tuntutan yang sebegini yang diperjuangkan sangat sampai nak berhimpun2 bagai... lainla kalau nak perjuangkan harga barang yang melambung, takrif letrik yanng makin meningkat, gaji y xnaik2, harga minyak yang makin naik, taraf hidup yang makin meningkat.... itu semua ada kebaikkan kepada rakyat...bolehla kalau nak dikeutarakan tapi bukan juga dengan cara berhimpun macam tu...ada cara yang lebih sesuai.... hanya kerana benda2 kecik dan remeh macam tu sanggup nak meletakkan negara seiring dengan negara lain yang selalu berlaku demonstrasi jalanan macam tu... memalukan... Al-Jazira pun buat liputan, sure2 masyarakat luar akan memandang Malaysia yang selamanya aman damai dan selamat untuk dikunjungi ini dah sama dengan negara2 lain... hurmmm common la... banyak lagi alternatif lain ok... jangan disebabkan lakonan2 palsu orang2 atasan ni, rakyat yang jadi mangsa... xkatala rakyat yang dibayar untuk join benda ni...rakyat yang tak dibaayr, y suka rela join tu macam mana pula... aku xfahamla.... leebih baik perjuangkan perkra yang mendatangkan keuntungan kepada rakyat daripada perjuangkan benda yang tidak pasti kesahihannya ini.... tolongla..aku sebenarnya malas nak cerita pasal politik ini, pertamanya aku terlalu kerdil jika dibandingkan mereka2 didalam duni politik ini...tapi kita dikurniakan akal fikiran untuk berfikir secara relevan dan punya asas dalam memilih jalan yang terbaik untuk diri sendiri dan generasi akan datang...fikir dan tentukan sendiri.... tidak kah korang terfikir, mereka2 yang kita lihat seringkali bertengkar didalam persidangan parlimen, diluarnya mereka minum dan makan semeja... rakyat dikampung berbunuh2, sedangkan mereka tertawa dengan lakonan yang berjaya dilakukan... entahlaaa aku xfaham... aku sangat kesal dengan segala yang terjadi... namun pada pendapat aku perhimpunan sebegitu tidak seharusnya berlaku, apatah lagi ada yang membawa anak sekecil umur 5 tahun *mengikut laporan berita di TV3 hurmmmm sedihkan.... anak kecil yang tidak mengeti apa2 itu turut diheret sama ke perhimpunan itu adalah sangat tidak wajar....ntahla..korang fikirla sendiri... aku tidak dipihak mn2... aku cuma berfikir menggunakan akal yang dikurniakan Ilahi dengan secara rasional....

bersihkan diri  dan musabah diri sendiri... wallahualam...


No comments:

Post a Comment

NUffnang Ads