Followers

Friday, September 20, 2013

Saya ok Saya dah Besar!!

lama sangat xcerita perkembangan terbaru princess aimi y mmg tengah berkembang dengan jayanya.... hihi 31/9 ni aimi cukup 8 bulan... aku rasa aimi agak cepat pertumbuhannya sebab 5 bulan dia dah tumbuh 2 gigi bawah, xsampai bulan ke 6 dia dah tumbuh 1 lagi gigi kat atas..sekrang ni pulak 1 lagi gigi atas dah terkeluar sikit..bila dah tumbuh gigi tu pepahamlaa kan macam mana saat2 menyusu tu..aku picit jer hidung dia bila dia geget...sakit kot..aimi ni pesennya pulak gigit sambil tarik..can u imagine??? haaa mau x tiba2 aku terkejut2 jerit... ada 1 malam tu dia geget aku masa tu aku nyusukan dia atas pangku sambil layan berita TV3..bila dia dengar aku dah jerit sakit tu dia lepaskan pastu dia boleh gelak2 sambil tgk aku...adoooiii adik ingt ibu buat lawak agaknya ye... haisshhh sabar jer la... ok lepas jer dia tumbuh 2 gigi pertama hari tu, dia terus boleh merangkak ke depan, selalu tu dia merangkak gostan jer..tau2 dari depan dah sampai dapur..hihihiih tapi bila dia tgh merangkak tetiba dia nampak aku kan, terus gedik buat2 sakit lutut xleh merangkak dah , terus mnta dukung..comel sgt... oh ye sekarang aimi juga dah boleh duduk sendiri..n suprising dia hari tu berdiri sambil paut kat aku..omg..terkejut ibu dik... xkan dh boleh nk jalan kot... suspen jer... hurmm xpela dik nak jalan pun xpe jgn bukan2 sudah... feveret dia skrg adalah koyakkan homework abg dia, selalu abg kamil nanges bila buku dia kena koyak @ adik renyuk kan... abg long kan cuwit2 syg adik mana de nak mara sangat skrg ni, paling pun dia nanges kat aku jer... adik paling suka kalau abg kamil lotak n tarik walker dia lelaju..terkekek2 aku dgr dia gelak main berdua... alhamdulillah, senang hati sikit..kalau x dulu abg kamil asyik mara adik jer... hihihih dahla jom tgk adik... nnt aku buat entry utk abg kamil pulak ye... kalau anak 10 ada 10 entry utk sorg2 anak...hahahah adik sgt... jom2..


skrg feveret ibu ikat rambut macam ni.. toy elephant abah y belikan , tapi suka terketuk2 pala adik, adik suka picit perut dia sbb bunyi2..... 



gaun adik mmg banyak, aku suka tgk dia pakai gaun..gigirl sngt... sekarang rambut dia dah makin panjang, dah boleh ikat sekali jer... geramm jer bila pangku rambut dia cucuk2 hidung aku hihihi

kekadang rambut adik jadi macam Dragon Ball... abg Kamil y cakap, pic ni pun abg Kamil y snap....blambak2 nasib y ni xgoyang sngt...hihihi

masa ni g umah arwah wan kat Penang, *ayahabgipar aku... gigirl sgt baby ibu...


makan2 kat Chicken Rice Shop Alamanda, senang jer skrg ni sbb adik mmg dah biasa kat umah aku letak dalam baby chair masa makan, so bila kat kedai xdela meragam sangat..duduk baik jer dalam baby chair... behave sgt....anje anje ni... 


adik skrg macam xberapa suka tidur siang, time abah dgn abg kamil baekkk punya tido..aku terpaksala tunggu dia sbb dia xnak tido siang...kalau tido pun 20 minit jer... ni haa pic bawah ni contohnya, siang2 aku punyalah dah berat mata..dia elok jer tergelak2 nak main.....




adik kan anje anje abg kamil...makanya abg kamil xmara pun adik pinjam baju abg kamil...hihi kisahnya ibu malas nak ambik baju adik dalam bilik adik, sudahnya suh abg kamil ambik baju ni...hahaha senangkan..lagi pun masa ni adik baru bangun tido n peluh2 n xlama pastu nk mandi dah...*macamalasanjer ....hahaha comel juga anje anje pakai baju abg kamil.....


bila dah siang2 susah tido, bila dah tido mlm tu nak kejut pagi tu adalah sangat kesian n xsampai hati...contohnya hari rabu skrg aku ada kelas kul 9 pagi, so lambat sikitla nk keluar rumah n hantr dia pi umah pengasuh kan... tapi bila dah nk kluar rumah tu, xsmpai hati nak angkat dia ..dah angkat kang cnfrm la dia bangun.... lena sangat anje ibu ni.... 


ibu syg adik sgt2 tau... jadi budak baik, dgr ckp ibu abah n abg kamil... jgn gaduh2 dua beradik yer.....


ohh terlupa pulak... hari tu kan adik aimi ada pesan kat ibu yang...........................................................




....................



..................




..................




ADIK AIMI BELUM NAK ADIK ^_^ 


No comments:

Post a Comment

NUffnang Ads