Followers

Tuesday, December 28, 2010

BreastFeeding a.k.a Nenen

ntah kenapa hari ni nak buat entry pasal BF a.k.a nenen... tadi aku terbaca satu entry yang menyentuh kalbu aku ni sebab dia nak berpisah susu dengan 1st daughter *aku xtau umur dia... sebab dia dah ada second baby yang lebih memerlukan susu ibu dan disebabkan beberapa faktor lain laa.. so dia terpaksa letak 1st daughter kat rumah mak dia means nenek la kan, so dia ceritakan pengalaman dia nak meninggalkan anak yang dicintai tu sebab memang tak pernah berpisah dengan anak dia..memang comel anak dia... apa yang aku nak related kan dengan cerita aku pulak, sekarang ni aku rasa macam nak berhentikan BF dengan Baby Boy aku tu.
First, sebab dia dah besar n uols tau la kan gigi budak umur setahun dah banyak dan tajam tau gigi baru tu... sakit giler time dia gigit n xmo lepas...dushhhh...
Second, time tido malam dia masih nak nenen kalau aku cabut pelan2 mesti dia ngamuk contohnya malam tadi susah nak lepaskan dia dari nenen *mak aku cakap Baby Boy memang kuat menyusu.. kadang2 tu dia bukan hisap pun just nak ada dalam mulut dia jer...
tapi aku suka tengok mulut n muka Baby Boy time menyusu very the very cute... pastu tengah menyusu siap nak gelak2 n masih nak gurau2 lagi..comel... i know bukan senang nak merasai all this experience tapi mungkin inilah yang dikatakan "pengorbanan seorang ibu" dalam membesarkan anak....
Third, aku rasa...biarla aku menikmati saat2 ini dulu sementara air susu masih ada..rezeki Baby Boy masih banyak dan aku tidak berhak merampas nikmat dan rezeki itu jadi biarla sehingga Baby Boy betul2 puas dan cukup umur 2 tahun *mak kata kena bagi susu sampai umur 2tahun... bab sakit n letih n sakit2 badan tu aku redha kan jer la..dia baru nak menikmati semua tu.. semua yang ibu lakukan ini untuk Baby Boy ibu yang tercinta Ahmad Kamil Akashah ^_^ ibu sayang kamu ..... <3


tengok gigi dia yang besar tu..huhuhu.... takut.... cayang ibu xmo gigit2 lagi ye...

eleeehh notynye.ee buat lidah cm tu.... anak ibu ni....
with abah ^_^ tatacha abah ni....kawan kamil main kejar2 ni abah jadi rimau... auuwwmm

ibu n amil in love.... *pic ni la yang jadi model wrapping choc sempena besday weols ^_^ "2 August" same date ^_^


love this pic, geram with that pipi... ^_^

love my family...... abah n akashah ehh ibu kenapa ternganga tu ?? hurmm 
p/s: nak tau entry sapa yang aku baca n buat aku terharu tu n terciptanya entry ni?? click this sweet n touching

No comments:

Post a Comment

NUffnang Ads